Το παραμύθι είχε Αμερικάνους επενδυτές, είχε Ρώσους μεγιστάνες, οι Κινέζοι θα έλειπαν; Διαβάσαμε εσχάτως το ενδιαφέρον του Παναθηναϊκού για τον “Σακίλ της Κίνας“, ο οποίος δυστυχώς αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας. Η κίνηση αυτή ή κάποια αντίστοιχη από την κινεζική αγορά, πέρα από το αγωνιστικό ενδιαφέρον, φαίνεται να είχε και εμπορικές σκοπιμότητες καθώς ο Δ.Γιαννακόπουλος εκτιμά ότι θα έχει οφέλη σε επίπεδο marketing. 

Είναι αναντίρρητο ότι η ΚΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ έπρεπε να αλλάξει συνήθειες.. Η εποχή των “παχιών αγελάδων” έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η λογική του Θανάση “έχω έσοδα 10 εκατομμύρια, βάζω άλλα 10-12” καθιστούσε μη βιώσιμη τη διαχείριση της ομάδας. Οι επιταγές των καιρών απαιτούν νέες, έξυπνες ιδέες, που θα αξιοποιήσουν το brand name της καλύτερης ευρωπαϊκής ομάδας τα τελευταία 15-20 χρόνια. Αυτό, όμως, δεν επιτυγχάνεται με ένα ταξίδι στην Αμερική ή την απόκτηση κάποιου Κινέζου που παίζει στην εθνική Κίνας.

Τα τελευταία χρόνια η ευρωλίγκα και το NBA έχουν εγκαινιάσει το NBA Europe Live Tour. Σε αυτά τα έξι χρόνια δεν θα βρείτε πουθενά το όνομα του Παναθηναϊκού.. Πώς είναι δυνατόν η ομάδα που έχει κατακτήσει τρία ευρωπαϊκά σε πέντε χρόνια να είναι πάντα εκτός από αυτό το πάρτι;  Οι αιτίες είναι αρκετές.. Οι σχέσεις διοίκησης-διοργανώτριας αρχής δεν ήταν ποτέ καλές, το προπονητικό team πάντα σνόμπαρε τέτοιου είδους αγώνες (για την ακρίβεια προτιμούσε μικρομεσαίες ομάδες της Σερβίας στα βουνά του Τσάτσακ…), ενώ οι συνθήκες στο ΟΑΚΑ με καπνογόνα, φωτοβολίδες, δίχτυ προστασίας μόνο κολακευτικές δεν είναι για την προβολή της ομάδας. Ο αποκλεισμός από τα event αυτά, σε συνδυασμό με την εσωτερική αδιαφορία για την εμπορική αξιοποίηση των κατακτήσεων εντός παρκέ, έχει ως κατάληξη η ομάδα στο νέο ξεκίνημα της να ξεκινά (και σε αυτό τον τομέα) από μηδενική βάση. 

Πέρα από τη διεκδίκηση για μία πιο ενεργή συμμετοχή στα δρώμενα της euroleague, ενδιαφέρουσα θα ήταν η ιδέα να δούμε ένα mini τουρνουά προετοιμασίας στο ΟΑΚΑ, με οικοδεσπότη τον ΠΑΟ, μία ομάδα από το NBA (γιατί όχι τους Celtics), την πρωταθλήτρια Κίνας και μία άλλη πρωταθλήτρια από ευρωπαϊκή χώρα. Θα μπορούσε να γίνει ένα ενδιαφέρον μπασκετικό τριήμερο, με γεμάτο ΟΑΚΑ στα μέσα κάθε Σεπτέμβρη, που και έσοδα θα έφερνε στην ομάδα, αλλά παράλληλα θα άνοιγε και πόρτες σε χορηγούς. Με αυτόν τρόπο θα έβγαινε η εικόνα μιας ομάδος που προωθεί το άθλημα και ενδιαφέρεται να αναζητήσει νέους πόρους για τα οικονομικά της. Προϋπόθεση για όλα αυτά είναι να μπει μία τάξη στο εσωτερικό. Οι εικόνες τριτοκοσμικής χώρας στο ΟΑΚΑ δεν συμβαδίζουν με αυτές τις σκέψεις. Ακόμα και ουτοπικές να αποδειχθούν, η ομάδα δεν έχει να χάσει κάτι.. Μόνο κερδισμένη μπορεί να βγει από μια τέτοια προσπάθεια, αρκεί να μην χαρακτηρίζεται από προχειρότητα. 

Από αυτή τη γωνιά χαιρετίζουμε οποιαδήποτε προσπάθεια έχει ως σκοπό τη προβολή και αξιοποίηση της ιστορίας και των κατακτήσεων της ομάδας, αρκεί να ξεφεύγει από τις συνήθεις ελληνικές πρακτικές και να μην επιδιώκει άμεσα και προσωρινά οφέλη (αρπαχτές)..